ໄລຍະ 5 ປີ (2020 -2024), ເມືອງຊະນະສົມບູນ ແຂວງຈໍາປາສັກ ໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດຈັດເກັບລາຍຮັບ ແລະຄຸ້ມຄອງລາຍຈ່າຍງົບປະມານ ໂດຍຕິດພັນກັບການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວາລະແຫ່ງຊາດ,ວາລະຂອງແຂວງ ແລະວາລະຂອງເມືອງ ວ່າດ້ວຍແກ້ໄຂຄວາມຫຍຸ້ງຍາກທາງດ້ານເສດຖະກິດ - ການເງິນ ”, ສາມາດຈັດເກັບລາຍຮັບງົບປະມານໄດ້ລື່ນແຜນການ.
ທ່ານ ໂພເງິນ ປາລິຍະສິດ ຫົວໜ້າຫ້ອງການ ການເງິນເມືອງຊະນະສົມບູນ ເມື່ອບໍ່ດົນຜ່ານມານີ້ ວ່າ: ສະພາບລວມການປະຕິບັດແຜນງົບປະມານ, ການປະຕິບັດແຜນງົບປະມານແຫ່ງລັດ 5 ປີ ຄັ້ງທີ VIII ໄດ້ຄຽງຄຸ່ກັບການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວາລະແຫ່ງຊາດວ່າດ້ວຍ ການແກ້ໄຂຄວາມຫຍຸ້ງຍາກທາງດ້ານເສດຖະກິດ - ການເງິນ, ຕິດພັນກັບການຜັນຂະຫຍາຍດໍາລັດ ວ່າດ້ວຍການປະຢັດ ແລະ ຕ້ານການຟຸມເຟືອຍ ໂດຍສຸມໃສ່ຈັດເກັບລາຍຮັບ - ຄຸ້ມຄອງລາຍຈ່າຍງົບປະມານ, ສ້າງຄວາມເຂັ້ມແຂງ ແລະ ຕ້ານການຮົ່ວໄຫຼຂອງລາຍຮັບງົບປະມານແຫ່ງລັດ, ສົ່ງເສີມການປະຢັດ ແລະ ຕ້ານການຟຸມເຟືອຍຂອງລາຍຈ່າຍງົບປະມານແຫ່ງລັດ ເປັນພື້ນຖານໃນການເຄື່ອນໄຫວວຽກງານຕ່າງໆຂອງຂະແໜງການເງິນ ໂດຍກໍານົດຄາດໝາຍສູ້ຊົນ, ແຜນວຽກຈຸດສຸມ ເປັນອັນລະອຽດ ຄຽງຄູ່ກັບການນຳໃຊ້ມາດຕະການເຂົ້າໃສ່ວຽກງານຕົວຈິງ ຢ່າງເໝາະສົມ ແລະ ທັນການ.
ຫົວໜ້າຫ້ອງການ ການເງິນເມືອງຊະນະສົມບູນ ກ່າວຕື່ມວ່າ: ຜ່ານການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດລາຍຮັບເຂົ້າງົບປະມານ ໃນ 5 ປີ (2020-2024), ແຜນການຈັດເກັບລາຍຮັບງົບປະມານທັງໝົດ 60.55 ຕື້ກວ່າກີບ, ສາມາດຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໄດ້ຕົວຈິງ 69.12 ຕື້ກວ່າກີບ,ໃນນັ້ນຮັບດຸ່ນດ່ຽງຈາກແຂວງ 32.81 ຕື້ກວ່າກີບ, ເມືອງສາມາດຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໄດ້ 36.30 ຕື້ກວ່າກີບ, ທຽບໃສ່ແຜນລື່ນ 114.14%; ການປະຕິບັດລາຍຈ່າຍງົບປະມານ, ສາມາດຈັດຕັ້ງປະບັດໄດ້ 100% ເປັນຕົ້ນແມ່ນລາຍຈ່າຍເງິນ ເດືອນ, ສາມາດເບີກຈ່າຍຮອດເດືອນ 12/2024. ທັງນີ້, ກໍຍ້ອນຄະນະພັກ, ອົງການປົກເມືອງທຸກຂັ້ນ ໄດ້ເພີ່ມທະວີຄວາມຮັບຜິດຊອບໃນການນໍາພາ - ຊີ້ນໍາຢ່າງໃກ້ຊິດ ຕໍ່ກັບວຽກງານການເງິນ, ເປັນເຈົ້າການກະຕຸກຊຸກຍູ້ຄະນະພັກ-ອົງການປົກຄອງຂັ້ນບ້ານ ຈັດເກັບລາຍຮັບ ແລະ ມອບເຂົ້າງົບປະມານຕາມຖານຂໍ້ມູນທີ່ບົ່ມຊ້ອນຢູ່ໃນຂອບເຂດຄວາມຮັບຜິດຊອບໄດ້ດີ; ຍ້ອນມີລະບຽບກົດໝາຍ ແລະ ນິຕິກໍາຂອງພັກ - ລັດເປັນບ່ອນອິງທີ່ເປັນພື້ນຖານໃນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວຽກງານວິຊາສະເພາະ; ຍ້ອນຫ້ອງການການເງິນໄດ້ຮັບການນຳພາ - ຊີ້ນໍາຈາກຄະນະພັກຂັ້ນເທິງ, ອົງຄະນະພັກເມືອງຢ່າງເປັນປະຈຳໂດຍຖືເອົາວຽກງານຈັດເກັບລາຍຮັບເຂົ້າງົບປະມານ ເປັນບູລິມະສິດອັນດັບໜຶ່ງ; ຄະນະພັກ,ອົງການປົກຄອງບ້ານ, ນາຍບ້ານໄດ້ມີສ່ວນຮ່ວມໃນການຊຸກຍູ້ຈັດເກັບລາຍຮັບເຂົ້າງົບປະມານ; ການນໍາເມືອງຜູ້ຊີ້ນໍາເສດຖະກິດ, ການນໍາພະແນກສາຍຕັ້ງ ໄດ້ອອກຂໍ້ຕົກລົງ, ນິຕິກຳຕ່າງໆ ໃນການແຕ່ງຕັ້ງຄະນະກຳມະການຊຸກຍູ້ກວດກາການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດການຈັດເກັນລາຍຮັບເຂົ້າງົບປະມານ. ນອກນີ້, ແຂວງຍັງໄດ້ສົ່ງພະນັກງານວິຊາການມາຊ່ວຍຊຸກຍູ້ໃນການຈັດເກັບລາຍຮັບເປັນປະຈຳ ແລະຕໍ່ເນື່ອງ;ບັນດາຫ້ອງການອ້ອມຂ້າງເມືອງ, ເລຂາຄະນະພັກຮາກຖານກຸ່ມບ້ານ, ນາຍບ້ານ, ການເງິນຂັ້ນບ້ານ, ຄະນະໜ່ວຍພັກ, ສະມາຊິກພັກ - ພະນັກງານ - ລັດຖະກອນພາຍໃນຄະແໜງການການເງິນ ໄດ້ມີຄວາມຮັບຜິດຊອບສູງຕໍ່ໜ້າທີ່ ທັງໃຫ້ການຮ່ວມມືປະສານສົມທົບກັນເປັນຢ່າງດີ ໃນການກະຕຸກຊຸກຍູ້ການຈັດເກັບລາຍຮັບເຂົ້າງົບປະມານ ບວກໃສ່ກັບບັນດາຜູ້ປະກອບການ, ຫົວໜ່ວຍທຸລະກິດຈຳນວນຫຼວງຫຼາຍ ເຫັນໄດ້ຄວາມສຳຄັນຕໍ່ສິດ ແລະ ພັນທະໃນການປະກອບສ່ວນປະຕິບັດເສຍພັນທະເຂົ້າງົບປະມານ ແລະ ມີຄວາມຕື່ນຕົວສູງ, ມີຄວາມຈິງໃຈມອບພັນທະໃຫ້ທັນຕາມກໍານົດເວລາ ເຮັດໃຫ້ມີຫຼາຍຫ້ອງການ ແລະ ຫຼາຍບ້ານສາມາດຈັດເກັບລາຍຮັບໄດ້ຕາມແຜນການ ແລະ ລື່ນແຜນການຕິດຕໍ່ກັນມາຫຼາຍປີ. ຜ່ານມາຫ້ອງການ ການເງິນເມືອງ ມີຂໍ້ກຳນົດ, ກົດລະບຽບ ແລະ ນິຕິກຳຕ່າງໆ ເພື່ອເປັນບ່ອນອີງ, ເປັນເຄື່ອງມືໃນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດຈັດເກັບລາຍຮັບເຂົ້າງົບປະມານ. ມາຮອດປະຈຸບັນຂະແໜງການເງິນເມືອງຊະນະສົມບູນ ໄດ້ປັບປຸງແບບແຜນ, ວິທີການເຄື່ອນໄຫວຈັດຕັ້ງປະຕິບັດຈັດເກັບລາຍຮັບເຂົ້າງົບປະມານຂອງຂະແໜງສ່ວຍສາອາກອນ ດ້ວຍລະບົບໄອທີທັນສະໄໝ ເຊັ່ນ: ການແຈ້ງເສຍພັນທະອາກອນ ແລະ ການຊຳລະຄ່າພັນທະອາກອນທີ່ດິນ (ພາສີທີ່ດິນ) ຜ່ານລະບົບ (TAXRIS) ລວມທັງການເສຍຄ່າທຳນຽມທາງ, ຜ່ານລະບົບທະນະຄານ ເຊີ່ງຜູ້ປະກອບການ ແລະ ຜູ້ມອບພັນທະສາມາດເຂົ້າແຈ້ງຢູ່ທະນະຄານດ້ວຍຕົນເອງ ຫຼື ແຈ້ງເສຍພັນທະຕ່າງໆຜ່ານຊ່ອງທາງອື່ນໆຂອງທະນາຄານ ໄດ້ຕະຫຼອດ 24 ຊົ່ວໂມງ. ພ້ອມກັນນັ້ນ ກໍ ໄດ້ສຳເລັດການຫັນເອົາວຽກຄັງເງິນແຫ່ງຊາດປະຈຳເມືອງຈາກການຖືລະບົບບັນຊີແບບເກົ່າ ຫັນມາໃຊ້ລະບົບບັນຊີທີ່ທັນສະໄໝ (GFIS) ເຊິ່ງສາມາດເຊື່ອມຕໍ່ກັບລະບົບຄັງເງິນແຫ່ງຊາດ ປະຈຳແຂວງ, ກົມຄັງເງິນສູນກາງ ລວມການເຊື່ອມຕໍ່ກັບລະບົບ TAXRIS ຂອງສ່ວຍສາອາກອນ ແລະ ບັນດາທະນາຄານທີ່ມີເງິນຝາກ ເຮັດໃຫ້ມີຄວາມສະດວກ, ວ່ອງໄວຂຶ້ນໃນການສະຫຼຸບຕົວເລກດ້ານລາຍຮັບ - ລາຍຈ່າຍ ແລະ ໄດ້ສົ່ງພະນັກງານວິຊາການໄປຍົກລະດັບຝຶກອົບຮົມວິຊາສະເພາະ ຈຳນວນ 5 ທ່ານ, ຍິງ 2 ທ່ານ.
ທ່ານ ໂພເງິນ ປາລິຍະສິດ ກ່າວຕອນທ້າຍອີກວ່າ: ເຖິງແມ່ນວ່າຈະມີດ້ານດີ ແລະ ຂໍ້ສະດວກຫຼາຍອັນ ແຕ່ການຈັດເກັບລາຍຮັບເຂົ້າງົບປະມານຂອງເມືອງຍັງມີດ້ານອ່ອນ ແລະ ຂໍ້ຄົງຄ້າງຈໍານວນໜຶ່ງທີ່ຕ້ອງແກ້ໄຂໃນຕໍ່ໜ້າ ຕົ້ນຕໍແມ່ນຂອດການປະສານງານກັບພາກສ່ວນທີ່ກ່ຽວຂ້ອງຍັງມີລັກຊະນະຊັກຊ້າ ເຮັດໃຫ້ການຈັດເກັບລາຍຮັບບໍ່ໄດ້ຕາມກຳນົດເວລາ, ການມອບພັນທະບໍ່ຖືກຕ້ອງຕາມເວລາທີ່ກໍານົດໄວ້; ການຈັດເກັບລາຍຮັບມີບາງພາກສ່ວນທີ່ກ່ຽວຂ້ອງບໍ່ປະຕິບັດຕາມລະບຽບຂອງການເງິນ, ເຮັດໃຫ້ການຈັດເກັບລາຍຮັບບາງຂະແໜງການບໍ່ສໍາເລັດຕາມກຳນົດເວລາ; ຍັງມີຜູ້ປະກອບການ,ຫົວໜ່ວຍທຸລະກິດຈຳນວນໜຶ່ງຍັງບໍ່ເຂົ້າໃຈ ຕໍ່ສິດ ແລະ ພັນທະຂອງຕົນບໍ່ມີຄວາມຈິງໃຈໃນການແຈ້ງເສຍ ແລະ ມອບພັນທະອາກອນຕາມລະບຽບ, ກົດໝາຍກຳນົດໄວ້ ຫຼືມອບກໍບໍ່ໝົດ, ເຊື່ອງອຳຂໍ້ມູນແກ່ຍາວເວລາໃນການມອບພັນທະອາກອນເຂົ້າງົບປະມານ; ການແບ່ງຂັ້ນຄຸ້ມຄອງຫົວໜ່ວຍທຸລະກິດ ລະຫ່ວາງ ແຂວງກັບເມືອງຍັງບໍ່ທັນມີຄວາມເປັນເອກະພາບກັນ, ຍັງມີຫຼາຍຫ້ອງການອ້ອມຂ້າງເມືອງທີ່ມີລາຍຮັບວິຊາການບໍ່ທັນໄດ້ຮັບການແບ່ງຄຸ້ມຄອງລະອຽດຊັດເຈນຖານຂໍ້ມູນການຈັດເກັບລາຍຮັບຈຳນວນໜຶ່ງຖືກຫຼຸດລົງ,ຫົວໜ່ວຍທຸລະກິດທີ່ເຄີຍມອບພັນທະອາກອນແບບມອບເໝົາຢູ່ເມືອງເມື່ອທຸລະກິດມີການຂະຫຍາຍຕົວໃຫ້ຫັນໄປຖືລະບົບບັນຊີແລ້ວແຕ່ໄປມອບຢູ່ຂັ້ນແຂວງ,ຫົວໜ່ວຍທຸລະກິດຕ່າງແຂວງ ແລະບັນຫາອື່ນໆ ເຊິ່ງເປັນສາເຫດເຮັດໃຫ້ຖານຂໍ້ມູນລາຍຮັບຫຼຸດລົງ ແລະເກັບບໍ່ໄດ້ຕາມແຜນການ. ສຳລັບທິດທາງແຜນການ 5 ປີຕໍ່ໜ້າ ແຕ່ປີ 2025 - 2029, ແຜນການຈັດເກັບລາຍຮັບເຂົ້າງົບປະມານໃນ 5 ປີ ຕໍ່ໜ້າມີຈຳນວນທັງໝົດ 67 ຕື້ 46 ລ້ານກວ່າກີບ ເປັນຕົວເລກທີ່ຈະຕ້ອງສູ້ຊົນນໍາກັນໃນ 5 ປີຕໍ່ໜ້າ.
ຂ່າວ-ພາບ: ທູນທອງໃຈ